Mamma kokar bäst nässelsoppa!

Nu är mamma hos mig och bakar bröd istället för hos Ester! Igår fick vi nässelsoppa på nyplockade nässlor och nybakadat bröd och kokta kravägg från Lejonbacken. Underbart! Oslagbart! det blir inte lika bra när jag gör det.

Idag ville inte Nova gå till dagis så hon, som var lite snorig och kletig i ögongen, fick vara sjuk idag och vara hemma och mysa och jag hinner jobba mer. (Eftersom jag slipper skjutsa och hämta till dagis. Pierre är minsann på personalresa till Köpenhamn i tre dagar!) Och det är mycket nu. Jag har lyckats sova bättre sedan mamma kom. Och jag lider verkligen av sömnbrist och stress.
Barnen blir nog gladare om de får en snällare mamma och dom uppskattar att mormor är hemma när dom kommer hem från skolan. Dom tränger gärna ihop sig då.

Så sköööönt att mamma är här! Vi ska fira Valborg och grilla och sådant.

Kommentarer
Postat av: Ester

Visst är det underbart. Saker går liksom av sig självt när mamma är på besök. Inte bara att hon gör så mycket hela tiden, man får själv en massa energi och blir riktigt duktig. Och så är hon ett så mysigt sällskap. Njut, snart kommer hon till mig igen.

2009-04-28 @ 13:46:48
URL: http://esmh.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag njuter ... Idag har mamma och Nova varit och tittat på djuren (lamm, kanin, highlandcatle-kor och hästar ... 2 km bort nästan. Men mamma tog barnvagn som tur var. Sedan tyckte mamma att hon ville vila efter pankakslunchen men Nova ville hellre spela piano. Så nu tycker mamma att Nova nog kan gå till dagis imorgon. Det blir säkert bra.

2009-04-28 @ 13:56:49
Postat av: Mirjam

Nej jag vill att mormor ska komma hem igen. Jag saknar henne.

Hoppas att Louise har talat om för er att jag kommer på torsdag. Jag har ju pratat rätt mycket i telefon med henne. Men vi ska sova i tält har vi bestämt.

Hjälp! Tänk om hon inte har berättat och det inte går att jag kommer..

2009-04-29 @ 16:14:24
URL: http://mergopergo.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja, det var trevilgt att mormor var här och Mirjam. Och Nässelsoppan och brödet var gott!

2009-05-04 @ 19:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0